۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

نوت های من کجاست؟؟

چند وقتی بود که برای داشتن نوت های شخصیم در چند کامپیوتر به خصوص مشکل داشتم و هر وقت به راه حل این مشکل فکر میکردم ناخداگاه ذهنم به سمت موضوع cloud computing میرفت و میتونستم با ایجاد یه سرور که یه نرم افزار به صورت دسکتاپ داشته باشه و بتونه نوت های من رو با سرورش sync کنه ،موضوع رو توی ذهنم حل کنم و خوب این از مبحث cloud جدا نیست.

در این باره مشغول جستجو شدم و به یه نرم افزار خیلی خوب و قوی رسیدم که خوب به درد من نمیخورد !چون ویندوزی بود و نسخه لینوکسی نداشت!
در جستجو رسیدم به چند سایت که از بهترین های اونها این سایت بود .عضویت در این سایت خیلی ساده هست و امکانات هرچند کم اما خوبی داره.
اما باز هم یه مشکل سر راه بود و اون مشکل استفاده از یک مرورگر بود تا بشه سایت رو در اون باز کرد.
این مشکل رو لینوکس به خوبی حل کرده با نرم افزار tomboy که بصورت پیشفرض روی اکثر دیستروها نصب هست.اما برای sync اطلاعات با یه سرور و اینکه اون سرور جای مطمئنی باشه (مثل facebook !!!!) گزینه بسیار خوبی پیدا کردم : ubuntuone !
این سرور از لحاظ privacy policy گزینه خوبیه و همچنین مزیت دیگش اینه که گنو/لینوکسیه و همچینین تا ۲G فضای رایگان در اختیار کاربر میگذاره.
با ساختن یه اکانت و انتخاب این سرور برای sync در نرم افزار tmboy مشکل من با نوت ها کاملا حل شد.
این کار چند مزیت داره :
اول اینکه نوت هام رو همیشه همراهم دارم !چه با نرم افزار tomboy و چه از طریق وب سایت سرور.
دوم نوت هام در صورت پاک شدن از روی سرور اصلی ، روی یک کامپیوتر مطمئن از هر لحاظ، یعنی نوت بوک خودم ذخیره شده!‌(به صورت local) چون هیچ وقت نمیشه به هیچکس اعتماد کرد (و اعتماد مشکلی هست که من با cloud دارم،) پس از این لحاظ هم مطمئن هستم.
و سوم اینکه من از فراموشکاری نجات پیدا میکنم!!!!

--
پ ن۱ : هرچند کاربری ایندو موردی که بهشون اشاره کردم فرق میکنه اما tomboy یکم با مورد دوم همخوانی داره.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر